Inbound Marketing — Czym jest ten trend marketingowy i jak dać się znaleźć klientowi w sieci? Sprawdź!

0
1526
Inbound Marketing

Inbound Marketing to nie często słyszana nazwa, jeśli dyskutujemy o promocji marki czy pozyskaniu nowych klientów. Ten typ marketingu jest jednak korzystny pod wieloma względami i przynosi dobre rezultaty. Inbound Marketing to też idealna alternatywa dla krzykliwych oraz nachalnych reklam czy wychodzenia do klienta samodzielnie. Danie odnajdywania się w sieci klientowi właśnie poprzez Inbound Marketing przynosi też wiele pozytywnych rezultatów, a sama technika jest dobrze oceniana przez specjalistów i osoby, które ją wykorzystują.

Czym jest Inbound Marketing?

Inbound Marketing to marketing przychodzący. Jest to forma promocji, która polega na obecności w jak największej liczbie miejsc w sieci oraz dawaniu znalezienia się klientowi. Jest to bezpośrednia alternatywa dla nachalnych reklam, wyskakujących okienek i bombardowania treścią klienta. W Inbound Marketingu jednym z głównych założeń jest to, aby tworzyć w sieci profile, rzetelnie je uzupełniać i dawać szansę odbiorcom, aby nas zauważyli i samodzielnie zainteresowali się naszą marką. Taki rodzaj marketingu ma wiele korzyści i jest wbrew pozorom skutecznym sposobem. Jest on stosowany przez różnego rodzaju firmy i marki w różnych branżach oraz sytuacjach. Inbound Marketing możemy przeprowadzać samodzielnie lub zlecać go agencjom marketingowym. Nie niesie on ze sobą ryzyka negatywnych konsekwencji np. odnośnie do naszego wizerunku czy witryny. Jeśli zdecydujemy się wdrażać Inbound Marketing samodzielnie, nie musimy posiadać specjalistycznych umiejętności czy wiedzy.

Drugim istotnym czynnikiem Inbound Marketingu jest wirusowe rozprzestrzenianie się treści. Jeśli stworzymy wiele profili i treści w sieci oraz będziemy zauważalni, będziemy mogli liczyć na to, że wiele osób poleci naszą markę czy firmę swoim znajomym, a informacje o naszej marce będą rozprzestrzeniały się wirusowo — jak dzięki viral marketingowi.

Jakie plusy ma Inbound Marketing?

Inbound Marketing to przede wszystkim brak nachalności w swoich działaniach promocyjnych. Odbiorcy naszej promocji i reklamy będą odbierali je dużo bardziej pozytywnie niż reklamy, które przeszkadzają im np. korzystać z serwisu internetowego. To z kolei przełoży się na dużo chętniejsze korzystanie z naszej oferty oraz budowę pozytywnego wizerunku, który jest drugim plusem Inbound Marketingu. Marki, które nie korzystają z najbardziej agresywnych form reklamy, są postrzegane dużo bardziej profesjonalnie, a klienci mają do nich dużo większe zaufanie. Promując zatem naszą markę, możemy tworzyć pozytywny jej wizerunek poprzez dodawanie wartościowego contentu, uzupełnienie profili i obecność na wielu platformach czy publikacje elementów, które będą pomocne wielu osobom. Odbiorcy, którzy samodzielnie szukają informacji i ją znajdują, są również dużo bardziej zdecydowani np. na zakup produktu czy usługi.

Gdzie być obecnym, aby dać się zauważyć?

Inbound Marketing to głównie szeroka obecność w sieci w różnych jego miejscach i danie są zauważenia bezpośrednio klientom i odbiorcom. Trend ten polega na tym, aby być obecnym we wszystkich możliwych miejscach i być jak najbardziej widocznymi, ale nie atakować klienta oraz nie wychodzić do niego samodzielnie. Oto kilka miejsc, w których musimy się znaleźć, aby mieć jak największy zasięg w internecie.

Media społecznościowe

Pierwszym miejscem, w którym musimy być obecni są z pewnością media społecznościowe. Obecnie korzystają z nich miliony osób dziennie, a wiele z nich poszukuje informacji o firmach, usługach czy produktach. Powinniśmy zatem — aby być widocznymi, stworzyć profile na tych portalach. Muszą być one uzupełnione w 100% i budzić zaufanie. Powinniśmy publikować na nich regularnie posty, dodawać cenniki, oferty, informacje bieżące oraz wartościowe treści, które będą przyciągały klientów np. poradniki. Ważnym elementem jest również dostarczenie informacji o samej firmie. Jeśli wykonany odpowiednio profil, będziemy mogli być wyszukiwani w wyszukiwarce i tym samym będziemy mogli dawać się odnaleźć osobom, które szukają marki czy firmy z danego miasta lub branży. Aby stać się jeszcze bardziej widocznymi w social mediach, możemy dołączać do grup tematycznych i uczestniczyć w ich życiu. Możemy również zorganizować webinarium i spotkania na żywo które będą ciekawym źródłem wiedzy dla potencjalnych klientów. Swoje profile możemy tworzyć również na YouTube czy innych serwisach takich jak Twitter, Instagram lub forach tematycznych w sieci.

Blogi i strony internetowe oraz ich pozycjonowanie

Jednym z najważniejszych elementów Inbound Marketingu jest posiadanie własnej strony internetowej oraz jej pozycjonowanie. Zamieszczać będziemy na niej wszystkie ważne informacje, które będą przydatne dla odbiorców w nieskrępowany sposób. Na witrynie możemy umieścić też oferty produktów lub bezpośrednio je tam sprzedawać. Jeśli będziemy mieli już założona witrynę, należy ją pozycjonować. Tylko takie działanie sprawi, że będziemy pozyskiwali ruch organiczny, czyli naturalny ruch użytkowników z wyszukiwarki Google. Oprócz samego prowadzenia strony internetowej, musimy również zadbać o jej pozycjonowanie. Możemy zwrócić się w tym celu do specjalistów lub pozycjonować ją samodzielnie np. na podstawie poradników czy tutoriali w sieci. Jeśli posiadamy pewien budżet na tego typu działania, zdecydowanie warto prosić o pomoc specjalistów.

Content marketing w sieci

Bardzo ważnym sposobem promowania się poprzez obecność w sieci jest content marketing. Polega on na publikowaniu wartościowych i przydatnych treści, które spowodują, że klienci będą je odnajdywali i poznawali również naszą markę. W ten sposób możemy tworzyć wpisy, teksty tematyczne, raporty, statystyki, zdjęcia, nagrania video, poradniki, case study, e-booki, audiobooki czy szkolenia i zmieszać je w różnych częściach internetu. Możemy umieścić je np. za opłatą na innych blogach czy stronach jako artykuły sponsorowane, na forach, w social mediach czy korzystać z pomocy influencerów.

Wizytówki w sieci

Ważnym elementem, który często pomijamy lub zapominamy o nim, są katalogi firm w sieci. Jeśli chcemy być widoczni, warto mieć w katalogach firm swoje wizytówki. Znakomitym pomysłem jest stworzenie również wizytówki Google Moja Firma na Google Maps. oprócz kwestii informacyjnej, możemy również zamieszczać na niej krótkie wpisy, podobne do postów na Facebooku. Dobrze zoptymalizowana wizytówka, będzie również polecana użytkownikom na mapie i w wyszukiwarce, jeśli prowadzimy firmę lokalną.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here