Jak zacząć ćwiczyć na siłowni

0
42
jak zacząć ćwiczyć na siłowni

Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba osób jest zainteresowana treningami na siłowni. Nie wszyscy mają jednak świadomość od czego dokładnie zacząć, a także w jaki sposób powinno się dokładnie wykonywać poszczególne ćwiczenia. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Czym powinno się sugerować przy wyborze klubu fitness czy siłowni?

Rekomendowane jest przede wszystkim znalezienie siłowni o najlepszej możliwej lokalizacji. Zalecane jest, by znajdowała się ona obok pracy, domu. Nie warto bowiem tracić cennego czasu na dojazdy. Dobrym rozwiązaniem przed podjęciem ostatecznej decyzji jest także sprawdzenie ile dokładnie stanowisk do ćwiczeń znajduje się w danym klubie fitness. Należy znaleźć taką siłownię, do której nie będzie uczęszczała zbyt duża liczba osób. Jak wiadomo nie ma większego sensu czekanie w kolejce do wykonania swojego ćwiczenia.

Co dokładnie powinno się spakować do torby?

Rekomendowane jest zabranie do siłowni przede wszystkim ubrania treningowego. Najlepszym rozwiązaniem będzie wykonywanie poszczególnych ćwiczeń w bawełnianej koszulce oraz krótkich spodenkach. Nie można oczywiście zapomnieć o butach sportowych na płaskiej podeszwie.

Zalecane jest także zabranie ze sobą szamponu, klapek, żelu pod prysznic czy dwóch ręczników (jeden musi być do kąpieli, a drugi do ćwiczeń). Koniecznie trzeba wziąć butelkę napoju izotonicznego lub wody. Z kolei osoby, które chciałyby uniknąć ewentualnych odcisków powinny zapakować także rękawiczki do ćwiczeń.

Co należy robić w szatni?

Należy pamiętać, aby zostawić swoją torbę z ubraniami w szafce. Do sali ćwiczeń należy bowiem zabrać tylko i wyłącznie ręcznik, a także butelkę z wodą. Rekomendowane jest jednak zweryfikowanie kto dokładnie będzie odpowiadał za rzeczy znajdujące się w szatni.

Instruktor

jak zacząć ćwiczyć

Instruktor będzie najlepiej wiedział w jaki sposób powinno się rozpocząć ćwiczenia. Osoba pracująca w wspomnianym zawodzie będzie bowiem wiedziała w jakiej formie jest dana osoba, a także ile waży. Rekomendowane jest odbycie rozmowy z instruktorem już na pierwszym treningu. Warto następnie poprosić go, aby pokazał w jaki sposób powinno się wykonywać poszczególne ćwiczenia. Nie można oczywiście bać się zadawać jakichkolwiek pytań.

Jak oddychać?

Warto nabierać powietrza w momencie opuszczania ciężaru, a następnie wypuszczanie go podczas podnoszenia. Zalecane jest na początku trenowanie z ciężarem bazowym. Doskonałym przykładem może być sama sztanga bez żadnego obciążenia. W ten prosty sposób można zdecydowanie szybciej opanować właściwy ruch, a także nauczyć się poprawnego oddychania.

Jak zacząć ćwiczyć, gdy już jesteś na siłce?

Koniecznie należy zacząć każdy trening od prawidłowej rozgrzewki. Jest to bowiem podstawa, by uniknąć kontuzji. Nie wszyscy zdają sobie również sprawę, że dzięki temu możliwe będzie zarówno mocniejsze, jak i dłuższe trenowanie. Wystarczy bowiem zaledwie 15 minut ćwiczeń aerobowych, a także gibkościowych i siłowych na mniejszych obciążeniach. Zalecane jest podzielenie rozgrzewki na trzy części:

Na ćwiczenia aerobowe warto poświęcić przynajmniej 5 minut. Należy do nich zaliczyć różnego rodzaju ćwiczenia na stoperze bieżni czy rowerku stacjonarnym. Z kolei osoby, które dodatkowo uprawiają sporty walki mogą zdecydować się na walkę z cieniem.

na siłowni

Na ćwiczenia gibkościowe również zalecane jest przeznaczenie około 5 minut. Należy w tym przypadku wykonywać skłony do przodu, na boki, a także wymachy rąk czy skręty tułowia. Można w ten prosty sposób nie tylko rozciągnąć się, ale również rozruszać wszystkie stawy.

Ponadto 5 minut warto poświęcić także na ćwiczenia siłowe z hantlami, które nie będą ważyły więcej niż 5 kg. Rekomendowane jest w tym celu wykonanie dwóch serii po 10 powtórzeń wyciskania leżąc na ławeczce, a także wyciskania nad głowę siedząc. Można również uginać przedramiona w pozycji stojącej. Zdecydowanie najlepszym możliwym ćwiczeniem na nogi będą przysiady. Warto jednak w tej kwestii skonsultować się z instruktorem. Powinien on bowiem pokazać poprawną technikę.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here